Merhabalar,
Dünya insanı yetiştirilen bir çağı yaşıyoruz. Bilgi akışının, teknolojinin, bilimin hızına yetişebilmek için daha hızlı öğrenmeye ve sahip olduğumuz yetilerimizi geliştirmeye çalışıyoruz. Bu hıza uyum sağlamak için eğitim-öğretime bakış açımızı da yeniden şekillendiriyoruz. Yeni dünyanın eğitim-öğretim perspektifinde, bireysel farklılıklar ve farkındalıklar öne çıkıyor. İnsanın, sahip olduğu zekâ potansiyeli ve yeteneklerin farkında olması ve bu özelliklerinin doğru tespit edilerek erken eğitime başlanması en temel davranış olarak eğitim dünyasında önemli bir yer tutuyor.
Doğuştan sahip olduğumuz zekâ ve yeteneklerimiz aldığımız eğitim, öğretim ve yaşam tecrübesiyle katlanarak artırılabiliyor. Bu alınan eğitimin ne denli dolu içerikte, doğru yönlendirmede ve motivasyonda olduğuyla doğru orantılı. Toplumumuzda her birey okul çağı geldiğinde standart okul eğitimine alınıp, sınavlarla değerlendirilerek, öğretim sürecini tamamlıyor. Ardından bir meslek edinme yoluna sevk ediliyor. Bu süreçte kişinin zekâ potansiyeli, yetenekleri kaçırılabiliyor. Özellikle üstün olarak tanımlanan normal kabul edilen ölçütlerin üzerinde zekâ potansiyeline ve yeteneğe sahip bireyler bu süreçte yakalanamadığında; enerjilerini kontrol etmeyi öğrenemeyen, bilgi açlığını doyuramayan, manevi yönden sahip olduğu zekâ ve yeteneklerini üretkenliğe çeviremeyen bireyler olarak toplum için ciddi bir kayıp olarak kaybolup gidiyorlar.
Biz çocuklarımızın, bireylerimizin, toplumumuzun yararına, dünyanın yararına varlık gösterip katkı sağlayacak artı değerler üretebilecek parlak zekâlar, aydınlık yetenekler olarak yetiştirilmesini istiyoruz. Bu hedef için enstitü olarak kurumumuz bünyesinde ve diğer eğitim kurumları ile elele çalışmalar, projeler, etkinlikler hayata geçirmek istiyoruz. Bu eğitim anlayışının ve takip edilecek yolun doğru çizilebilmesi için sahip olduğumuz metodolojik yaklaşım, bilimsel dayanaklar, uygulanabilir programlar ve bu işe gönül vererek eğitime ve topluma hizmet veriyoruz. Daha mutlu, daha başarılı, çocukluğunu yaşarken zeka ve yeteneklerinin farkında olan, bu özelliklerini doğru ve verimli kullanmayı bilen nesillerin yetişmesine katkıda bulunmak için buradayız.
Daha uygar, daha üretken, Atatürkçü gençlerimizin yanında olmak amacıyla kurduğumuz enstitümüzü takdim etmekten onur duyarım.
Saygılarımla,
Dr.Meral ŞENGÜLER
Hakkımızda
1991 yılından bu yana gerçekleştirilen akademik ve gönüllü çalışmalardan sonra elde edilen tüm birikim ve tecrübe ile hayata getirilen ÜSTÜN ZEKALILAR/YETENEKLİLER ENSTİTÜSÜ 17 Mayıs 2013 tarihinde Dr. Meral Şengüler ve eşi Nejat Şengüler tarafından resmen kurulmuştur. Dr. Meral İğci Şengüler’in müzik yeteneğini geliştirmek üzerine sahip olduğu akademisyen ve eğitimci birikimi, araştırmaları ve geliştirdiği öğretim yöntemleriyle, Nejat Şengüler’in eğitim birikimleri, mühendislik ve yönetim tecrübeleri enstitünün kuruluş temellerini oluşturmuştur.
Enstitüde bireysel ve gruplar olmak üzere yapılan çalışmalar bünyesinde yaş sınırı olmaksızın destek programları ve danışmanlık hizmetleri sunulmaktadır. Eğitimcilere, üstün potansiyelli çocukların öğretmeni olabilmekten, sınıflarındaki üstün ile sorunu olan çocuğu ayırt edebilme becerisine dek geniş açıdan bakabilme ve yönlendirme desteği sağlanıp, eğitim ve iletişim desteği verilmektedir. Ailelere, çocuklarını doğru yetiştirme, potansiyellerini tanıyıp yönlendirme konusunda danışmanlık destek hizmetlerinin yanısıra, çocuklarının yeteneklerini ve ilgi alanlarını keşfedebilme ve yanı sıra yaşadıkları sorunlarla baş edebilme ve çözüm getirebilme desteği sağlanmaktadır. Çocuklara, yüksek potansiyellerini keşfederek beceri düzeylerini geliştirerek dengeleyebilme, özel ilgi alanlarında ve yüksek düzey becerilerinde projeler yapabilme, ihtiyaçları doğrultusunda branş özelinde çalışabilme imkanları sunulmaktadır. Yaşları küçük ama zekaları ve yetenekleri kocaman çocuklarımız, ihtiyaç duydukları akademik eğitim desteğini enstitümüzden karşılayabilmektedir. Bireysel ve grup eğitim destek programları ile hizmete devam eden enstitümüzde eğitim- öğretim yöntemleri, üstün potansiyelli çocuklarla iletişim modelleri, gelişim ve yönlendirme araştırmaları, bireysel ve grup eğitimlerinde öğretim yöntemleri, özel branş projeleri, düşünme becerileri, akıl oyunları, görsel ve işitsel zeka gelişimi, teknoloji, mühendislik, müzik ve resim özel yeteneği ve daha birçok konu başlığında akademik ve uygulamalı çalışmalar yapılmaktadır.
Enstitü bünyesinde yapılan çalışmalar dışında üniversitelerle ve farklı kurumlarla yürütülen çalışmaların yanısıra sosyal sorumluluk projeleri de üretilmektedir. Her yaştan bireye ulaşabilmek adına eğitim yelpazesinin geniş tutulduğu Enstitümüzde, her yıl sosyal sorumluluk projeleri bünyesinde; orkestra çalışmalarından, Coderdojo - Bilgisayar Kod Yazma etkinliğine, aile danışmanlıklarından, her okul bizimdir yaklaşımıyla-eğitimci ve ebeveynlere üstün potansiyel, çocuğun yeteneklerini keşfetme, iletişim becerileri gibi başlıklarda “Farkındalık Eğitimleri” hizmetleri sunulmaktadır.
Gerek Covid-19 pandemisinin getirdiği zorunluluk gerekse diğer şehirlerde yaşayan ailelerimiz ve danışan öğrencilerimizin yardımına online iletişim ve çalışma ortamlarıyla da ulaşmaktayız.
Kişinin özel proje ve gelişim çalışmalarının yanı sıra ulusal ya da uluslararası proje, festival, sınav ve / veya yarışmalara hazırlanmasına dek bir çok alanda gerçekleştirdiğimiz çalışma programlarımız ile özel yetenekleri ve zeka türleri ile her bireyin potansiyeli ve ihtiyaçları doğrultusunda destek alabilmesini sağlıyoruz.
Yaş sınırı olmaksızın, her bireye ve aileye sunduğumuz eğitim destek ve danışmanlık hizmetlerimizle, Türkiye Cumhuriyeti'nin Atatürkçü gençlerinin potansiyellerini, üretken ve mutlu bireyler olarak geliştirmelerine, ülkelerine ve dünyaya artı değer katan, bilim ve sanatla dopdolu dünya vatandaşları olabilmeleri yolundaki çabamızın haklı gururunu yaşıyor ve sizlerle paylaşıyoruz.
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE…